Palautuskäytäntö
Päivitetty 20.1.2023
Palautuskäytäntö
Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus tavaran vastaanottamispäivästä lukien. Asiakkaalla on oikeus palauttaa tilauksen kaikki tuotteet tai osa niistä.
Tuotteiden palauttaminen
Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteen, olethan aina ensin yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla info@smilingdesign.fi. Saat ajantasaiset palautusohjeet vastauksena sähköpostiisi.
Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, vahingoittumaton ja täysin myyntikuntoinen, muutoin sen hintaa ei voida hyvittää asiakkaalle. Tuote tulee palauttaa siististi ja huolellisesti pakattuna, esim. alkuperäinen pakkaus sopii tähän hyvin. Liitäthän pakettiin yhteystietosi ja tilausnumeron.
Palautuskustannukset ja maksun palautus
Asiakas vastaa palautuskustannuksista itse alkuperäisen toimitustavan mukaisesti. Tuote tulee postittaa viipymättä tai viimeistään 14 vuorokauden kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä.
Kun palautus on vastaanotettu ja hyväksytty, se käsitellään alkuperäisessä maksussa käytetyn maksutavan mukaisesti ja rahat palautetaan asiakkaalle.
Noutamaton tilaus
Noutamatta/vastaanottamatta jätetty paketti ei ole tilauksen peruutus. Asiakas maksaa noutamatta jääneestä paketista syntyvät todelliset lunastuskulut.
Jos asiakas haluaa paketin uudelleenpostituksen, hän maksaa myös uudet toimituskulut. Jos taas asiakas haluaa rahojen palautuksen noutamatta jätetystä tilauksesta, vähennetään hyvityksen summasta paketin takaisinlunastuksesta syntyneet kulut.
Ongelmatilanteet
Mikäli huomaat tuotteessa virheen, se ei vastaa tilaustasi tai se on vahingoittunut kuljetuksen aikana, olethan meihin yhteydessä sähköpostitse info@smilingdesign.fi 14 vuorokauden aikana tilauksen vastaanottamisesta.
Asiakaspalvelu
Mikäli sinulla on jotain kysyttävää palautukseen liittyen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. Palvelemme sinua sähköpostitse info@smilingdesign.fi 24 tunnin kuluessa (arkipäivisin).